تفاوت بین پینگ و لگ و لتنسی چیست؟ بخش سوم

تفاوت بین پینگ و لگ و لتنسی چیست؟ بخش سوم

 

 

 

 

تفاوت بین پینگ و لگ و لتنسی چیست؟ بخش سوم

 

تفاوت بین پینگ و لگ و لتنسی چیست؟ بخش سوم

 

سرور اختصاصی در مقابل سرورهای peer to peer

بازی های آنلاین از سرور های اختصاصی یا اتصالات peer to peer استفاده می کنند.

بازی های تیراندازان اول شخص (FPS) مانند Battlefield 1 و Counter-Strike: از سرورهای جهانی اختصاصی برای هاست کردن بازی استفاده می کنند.

این به این معنی است که در جایی یک کامپیوتر وجود دارد که به کار اختصاصی میزبانی مسابقات آنلاین برای یک بازی اختصاص داده شده است.

بازی Call of Duty : جنگ نامحدود که از ترکیبی از سرورهای اختصاصی و اتصالات peer to peer (P2P) استفاده می کند.

سرورهای P2P می توانند مشکل ساز باشند زیرا آنها شخص را به عنوان میزبان هاست تعیین می کنند.

پس بر خلاف یک سرور اختصاصی، در این جا هاست در بازی شرکت می کند و از لتنسی صفر به دلیل تعیین هاست خود استفاده می کند.

به علت لتنسی صفر در آن ها، میزبان مزیت قابل توجهی نسبت به دیگر بازیکنان، به ویژه کسانی که لتنسی بالا دارند، دارد.

اتصال بازیکنان به هاست نیز در رفاه  اتصال اینترنت بازیکن هاست شده، به خصوص پهنای باند آپلود آنها است.

گفتنی است، اگر همه ی بازیکنان دارای اتصالات پهنای باند با سرعت بالا هستند و از کشورهای مشابه (یا حتی در این نزدیکی هم) در حال اتصال هستند، تاخیر در مسابقات و بازی های آنلاین P2P نباید زیاد باشد.

مسائل و مشکلات مربوط به مسابقات و بازی های آنلابن در سزوز های P2P زمانی اتفاق می افتد که یک بازی کسی را با محدودیت و پهنای باند محدود مشخص می کند که آن شخص بازیکن هاست شده شود، یا در ابتدای بازی، یا وقتی هاست اصلی از بین می رود و نقش هاستبه یک بازیکن جدید انتفال پیدا می کند.

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *